1900

1908

Melitta Bentz wynajduje filtr do kawy

 

1908

Melitta Bentz wynajduje filtr do kawy
Powstaje oryginalny filtr: Melitta Bentz z Drezna wpada na wspaniały pomysł zapobiegania przedostawaniu się ziaren kawy do filiżanek za pomocą papierowego filtra poprzez nakłuwanie otworów w podstawie mosiężnego dzbanka i umieszczenie na nim poplamionej kartki z podręcznika szkolnego swojego najstarszego syna.

Uzyskawszy patent na swój wynalazek i posiadając 73 fennigi kapitału poczatkowego, sprytna gospodyni domowa założyła firmę pod nazwą M. Bentz i 15 grudnia zarejestrowałą ją w drezdeńskim rejestrze handlowym.
1910

1910

Pierwszy okrągły filtr

 

1910

Pierwszy okrągły filtr

Tak jak oryginalny filtr, ta generacja filtrów jest zbudowana z trzech części i składa się z wyjmowanego dystrybutora wody, korpusu filtra i wkładanego sitka, na który kładzie się papierowy filtr.

1920

1922

Melitta® przyjmuje czerwono-zieloną barwę

 

1922

Melitta® przyjmuje czerwono-zieloną barwę

W celu ochrony przed licznymi naśladowcami, od 1925 roku Melitta® oznacza swoje pakiety filtrów charakterystycznym połączeniem kolorów czerwonego i zielonego, które są aktualne do dzisiaj.

1930

1932

Pierwszy metalowy napis w Melitta®

 

1932

Pierwszy metalowy napis w Melitta®

Zostają wprowadzone typowe napisy Melitta® i tak tworzy się kolejna charakterystyczna cecha marki. W 1937 czcionka zmienia się po raz pierwszy i ostatni. Do dzisiaj na całym świecie symbolizuje przygotowywanie kawy z użyciem filtra.
Pierwsze szybkie filtry
Pierwsze szybkie filtry - filtr przyjmuje swój stożkowy kształt. Charakterystyczna jest okrągła, płaska podstawa z otworami odprowadzającymi. Papierowy płaski, kwadratowy filtr jest dopasowywany do kształtu za pomocą tłoczka.

1937

Doskonała para

 

1937

Doskonała para

Zmienia się kształt filtra do kawy: zostaje rozcięty u dołu. Powstają znane i opatentowane do dziś torebki filtrowe. Filtr do kawy otrzymuje dzięki temu doskonały kształt.

1938

Melitta® pojawia się w kinie

 

1938

Melitta® pojawia się w kinie

W kinach pojawia się pierwsza reklama pierwszych szybkich filtrów.
1950

1954

Narodziny klasyki

 

1954

Narodziny klasyki

Pastelowe dzbanki ceramiczne i filtry Melitta®, produkowane w milionach sztuk od 1954 roku, stają się obecnie poszukiwanymi przez kolekcjonerów przedmiotami. Proste, awangardowe kształty i kolorowe, modne zdobienie charakteryzują porcelanę Melitta® typową dla lat 60-tych i 70-tych.

1960

1960

Szybki filtr z plastiku

 

1960

Szybki filtr z plastiku

Melitta® opracowuje szybki filtr z plastiku. Początkowo przezroczyste, wkrótce są produkowane w licznych odcieniach.

1962

Wspaniała radość z kawy

 

1962

Wspaniała radość z kawy
W celu uzupełnienia oferty, od 1962 roku Melitta® oferuje kawę. Przy okazji, Melitta® oferuje pierwszy prażalnik do kawy w Niemczech, który wytwarza zmieloną i próżniowo pakowaną kawę. Prażenie odbywa się początkowo w centrali firmy w Minden.

1965

Kawa zelektryfikowana

 

1965

Kawa zelektryfikowana

Do lat 60-tych przyrządzanie kawy przypominało rytuał: ziarna musiano mleć ręcznie, kawę musiano zaparzać. Pierwsze ekspresy do kawy odstawiły do lamusa filtrowanie ręczne. Melitta® jest jednym z pierwszych dostawców elektrycznych ekspresów do kawy, posiadając 120 urządzeń. W tamtych czasach jest to najszybszy sposób uzyskiwania przefiltrowanej kawy. Osiem filiżanek w sześć minut to wynik niedościgniony przez żaden inny ekspres.

1966

W Bremie powstaje Melitta® Kaffee

 

1966

W Bremie powstaje Melitta® Kaffee
Kupiwszy zakład prażenia kawy Carla Ronninga w Bremie, w 1966 roku Melitta ® wchodzi również w ten sektor i staje się największym zakładem prażenia kawy w Bremie.
Filtrowanie systemowe
System 1x4® do łatwego dostosowania rozmiarów filiżanek do filtra.
1970

1979

Aromaboy®

 

1979

Aromaboy®

Aromaboy® – do dziś produkowane dwufiliżankowe urządzenie - zostaje opracowane i wdrożone w 1979 roku.

1980

1987

Aroma Comfort

 

1987

Aroma Comfort

Ekspres do kawy z filtrem Melitta® Aroma Comfort z wyjmowaną płytą grzejną staje się w 1987 roku nowością na niemieckim rynku ekspresów do kawy. Dodatkowe cechy, takie jak automatyczne zatrzymywanie kapania, zewnętrzny wskaźnik poziomu wody i miejsce na przewód - niebędące jeszcze wtedy standardowym wyposażeniem ekspresów do kawy - uzupełniają przenośną wersję urządzenia umożliwiającego czerpanie radości z kawy.

1989

Aroma Therm Plus

 

1989

Aroma Therm Plus 
Na rynek zostaje wprowadzony pierwszy ekspres do kawy z dzbankiem termicznym. Specjalny wzmocniony szkłem tłok próżniowy utrzymuje kawę w szczególnie wysokiej temperaturze. Nie trzeba już przelewać kawy ze szklanego dzbanka do termicznego, by móc długo cieszyć się kawą. Wbudowany przełącznik Switch Plus wydłuża na żądanie czas parzenia i ponadto zapewnia wspaniałą satysfakcję z picia kawy, nawet w małych ilościach.
1990

1991

Interwałowy system parzenia IBS

 

1991

Interwałowy system parzenia IBS

Melitta® wprowadza na rynek nowość: interwałowy system parzenia IBS. Dzięki specjalnej technologii parzenia kawa utrzymuje swój aromat tak, jakby była parzona ręcznie. Gotująca się woda zbiera się początkowo w zbiorniku. Gdy tylko woda osiąga określoną jakość, otwiera się zawór i woda przepływa jednym strumieniem przez kawę, której ziarna zostają zalane i przemieszane. W wyniku otrzymujemy ostateczne zadowolenie z kawy.

Melitta® Coffee - reklama i nagroda

Melitta® otrzymuje Gold-Effie, nagrodę za wspaniałą reklamę, corocznie przyznawaną przez Stowarzyszenie Agencji Reklamowych.

1997

Opatentowany papier przepuszczający aromat

 

1997

Opatentowany papier przepuszczający aromat 
Melitta® opracowuje nową generację papieru do filtrów: torebki do filtrów Melitta® wykonane z przepuszczającego aromat papieru. Jest on całkowicie perforowany. Umożliwia przepływanie rozpuszczonej kawy przy jednoczesnym zatrzymywaniu nieprzyjemnych podczas picia ziarenek kawy.

1998

Ekspresy do kawy z filtrem Melitta® Look®

 

1998

Ekspresy do kawy z filtrem Melitta® Look®
Wdrożony zostaje nowy pomysł: Ekspresy do kawy z filtrem Look® zostają wprowadzone w postaci systemu modułowego. Jest to model zróżnicowany, produkowany w wielu kolorach i o oryginalnym designie, podczas gdy samo urządzenie pozostaje takie samo. Model jest również wyposażony w liczne elementy osprzętu.

1999

Kampania telewizyjna Melitta® "Ojciec i syn"

 

1999

Kampania telewizyjna Melitta® "Ojciec i syn" 

We wrześniu Melitta® rozpoczyna nową kampanię telewizyjną. Głównym punktem telewizyjnej reklamy są ojciec, syn i ich kundelek.

2000

2001

Nagroda Effie dla telewizyjnej kampanii Melitta® TV "Ojciec i syn"

 

2001

Nagroda Effie dla telewizyjnej kampanii Melitta® TV "Ojciec i syn"

Melitta® otrzymuje swoją drugą nagrodę Gold-Effie za kampanię telewizyjną "Ojciec i syn".

Single5®

W odpowiedzi na rosnącą liczbę małych gospodarstw domowych w 2001 roku zostaje wprowadzony produkt Melitta® Single5®. Unikalną przewagą technologiczną Single5® jest zintegrowany specjalny zawór gwarantujący optymalną temperaturę kawy od pierwszej filiżanki.

Melitta® Cappuccino - cieszenie się kawą po wenecku

Zakres produktów Melitta® zostaje uzupełniony o nową specjalność w zakresie kawy rozpuszczalnej, Melitta® Cappuccino.
Nowe torebki do filtrów, by jeszcze bardziej móc się cieszyć kawą
Melitta® wdraża na niemiecki rynek nowoczesne torebki fo filtrów "Mild" i "Strong".

2002

Wspaniały wzór

 

2002

Wspaniały wzór 

Porcelana do kawy Melitta® z serii M Collection otrzymała nagrodę "czerwonej kropki 2002" w kategorii Wzór Produktowy. "Czerwona kropka" jest jedną z najważniejszych nagród projektowych na świecie i jest uznawana za symbol wzoru wysokiej jakości.

Nagroda konsumentów dla Melitta® Cappuccino

Melitta® Cappuccino otrzymuje nagrodę konsumentów "Produkt roku 2003".

2003

Nowa radość czerpana z kawy dzięki Melitta® Cappuccino

 

2003

Nowa radość czerpana z kawy dzięki Melitta® Cappuccino 
Powstają trzy nowe smaki Melitta® Cappuccino: Melitta® Classico Cappuccino – cudownie kremowa o łagodnym posmaku, Melitta® Choco Cappuccino – o kremowym, mocno czekoladowym posmaku i Melitta® White Cappuccino - jeszcze bardziej kremowa i delikatnie mleczna.

2004

100% kawy Arabica w pełnych ziarnach dzięki BellaCrema® od Melitta®

 

2004

100% kawy Arabica w pełnych ziarnach dzięki BellaCrema® od Melitta®
Asortyment produktów kawowych Melitta® zostaje uzupełniony o w pełni automatyczny ekspres do kawy BellaCrema®. 100% ziaren kawy Arabica zapewnia doskonały aromat i wspaniałą, aksamitną piankę.
MyCup, Caffeo® i Look® II

Melitta wprowadza ekspres kapsułkowy MyCup® (2004-2008), w pełni automatyczny ekspres do kawy Caffeo® i ekspres do kawy z filtrem Look®.

2007

Kawa w saszetkach od Melitta®: Harmonie® i wysoka jakość, by móc cieszyć się kawą w każdej chwili

 

2007

Kawa w saszetkach od Melitta®: Harmonie® i wysoka jakość, by móc cieszyć się kawą w każdej chwili

2008

Caffeo® II, Gourmet

 

2008

Caffeo® II, Gourmet 
Melitta wprowadza w pełni automatyczny ekspres do kawy Caffeo® II i 3-strefowe torebki do filtrów Gourmet.

2009

Caffeo® Solo® i Look® otrzymują nowe dodatki.

 

2009

Caffeo® Solo® i Look® otrzymują nowe dodatki.

Melitta wprowadza w pełni automatyczne ekspresy do kawy Caffeo® Solo® i Caffeo® Lattea®, ekspres do kawy z filtrem Look® III, czajnik na wodę Look® i organiczną kawę z całych ziaren, CremaPura.

Najlepsza marka: Melitta® BellaCrema®

Melitta BellaCrema® zostaje uznana za najlepszą markę 2009 roku przez magazyn LZ.

2010

2010

Wprowadzenie Caffeo® CI®, Enjoy®

 

2010

Wprowadzenie Caffeo® CI®, Enjoy®

Melitta® wprowadza w pełni automatyczny ekspres do kawy Caffeo® CI® i ekspres do kawy z filtrem Enjoy®.

Nagrody dla Melitta®

W pełni automatyczne ekspresy do kawy Caffeo® Solo® i Caffeo® Lattea® otrzymują nagrodę Plus-X. Ponadto nowy ekspres Caffeo® Solo® wygrywa nagrodę czerwonej kropki za rok 2010.



2011

Tymon, barista Melitta®

 

2011

Tymon, barista Melitta®
Tymon otwiera bar kawowy Melitta®, rozpoczynając w ten sposób nową kampanię.
Wprowadzenie saszetek BellaCrema®
Biorąc pod uwagę sukcesy produktów BellaCrema®, Melitta wprowadza latem 2011 roku saszetki BellaCrema®.